SIG Talk banner

Geïnstalleerde mag-catch-stop op P229 verkeerd

19K views 37 replies 19 participants last post by  Ratwater1958  
#1 ·
Hallo. Ik ben nieuw op het forum en heb onlangs een nikkel magazijnontgrendeling van de fabriek besteld om in mijn P229 te installeren. Ik moet zeggen dat ik een fout heb gemaakt en de borging verkeerd om heb geplaatst. Is hier een doe-het-zelf oplossing voor? Alle adviezen en instructies zouden worden gewaardeerd!

#2 ·
Ik heb dit nog nooit gedaan, maar las hier op ST dat een lid een voelermaat van het bladtype (0,005"?) gebruikte en deze tussen de magazijnvergrendeling en het frame manoeuvreerde om de magazijnvergrendelingsstop in te drukken. Ik kan me niet herinneren of hij van de rechterkant van het frame (greep paneel verwijderd) of via de magazijnopening kwam. Hij kon de magazijnvergrendelingsstop voldoende indrukken om de magazijnvergrendelingsconstructie uit het frame te verwijderen.

#3 ·
Dit gebeurt vaak genoeg dat Sig een mal heeft opgezet in de service shop om de ontgrendeling uit te boren wanneer je hem naar hen opstuurt. Voordat iemand begint met de opmerkingen over het slechte ontwerp, dit is geen onderdeel dat onderhouden kan worden en je bent op jezelf aangewezen als je dit onderdeel verwijdert en verkeerd weer in elkaar zet. Zoals ThnkFrst zei, heb ik ook gelezen dat je een voelermaat kunt gebruiken terwijl je ook een pick gebruikt om de magazijnvergrendelingsstop in de magazijnvergrendeling te duwen of te schuiven. Rollo1880, schaam je niet, je bent niet de eerste, zult niet de laatste zijn, het is zelfs gebeurd tijdens mijn wapenmeestercursus. Alle frames die tijdens de cursus die ik volgde werden gebruikt, waren echt versleten, ik kon inkepingen en groeven zien in het aluminium frame van degene die ik gebruikte in het magazijnvergrendelingsgat. Zet het frame vast in een gewatteerde bankschroef en kies de juiste gereedschappen zoals voorgesteld, en gebruik de Force (geduld) je krijgt het wel.

#4 · (Edited)
Koop een set voelermaten. .004 werkt het beste, maar .005 werkt ook. Snijd het bij zoals op de afbeelding, waarbij het uiteinde ongeveer 1/8" tot 1/4" moet zijn. Druk de magazijnontgrendeling in het frame. Schuif de voelermaat naar beneden tussen de ontgrendeling en het frame, zo ver als je kunt. Duw de ontgrendeling omhoog en zorg ervoor dat je de stop en de veer opvangt. Het kan een of twee keer nodig zijn.

Attachments

#27 ·
from sigforum:
Get you a set of feeler gages. .004 works best but .005 will work. Trim it like the picture where the end will be about 1/8" to 1/4". Depress the mag release into the frame. Slide the feeler gage down between the release and the frame as far as you can make it go. Push up on the release and be sure to catch the stop and spring. It may take once or twice.

IS the catch/release in the photo shown (Post #4) the correct orientation...i.e with the stepped-down portion facing out...???

Thanks. (Yup, did it on a P220 10mm....) And, the .004 gauge blade worked fine, and quickly....thanks much!

#7 ·
Probeer de steunplaat aan de tegenovergestelde kant te verwijderen en kijk of je hem op die manier eruit kunt halen. Ik ben benieuwd of dit zou helpen.

Ter info: de steunplaat schuift eruit - wrik hem er niet uit. Er is een nokje waar je met een platte schroevendraaier op kunt duwen.

#11 ·
I just did the same damn mistake on my P226. I tried switching to the other side because I'm left-handed. I put the plunger in backwards and now I'm drinking heavily.
Does this feeler-gage trick really work?

Thanks, Coup
Het zou moeten, maar ik zou voorstellen om het nuchter te doen, zodat je niets doet waar je spijt van krijgt, niet helder nadenkend.

• Like
Reactions: incar
#15 ·
Ik ga op zoek naar voelermaatjes. Verkoopt Autozone ze? Ik heb een complete set in de garage, maar ik heb ze al 30 jaar niet gebruikt. Ik heb geen zin om zes uur lang de garage af te breken om ze te vinden.
Autozone zou ze moeten hebben, of elke fatsoenlijke auto-onderdelenwinkel.

#17 ·
Moet in staat zijn om blikschaar te gebruiken, aangezien deze niet dik of "gehard" zijn...

#21 · (Edited by Moderator)
Ik heb geprobeerd de foto's zo te bewerken dat ze correct worden weergegeven, maar ik doe dit op een Android-telefoon. Als een moderator de foto's wil corrigeren, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Mijn Sig P226 is een vroege mix-master die magnaported is en een roestvrijstalen buffer en vergrendelingsblok heeft. Het is een extreem snelle en nauwkeurige schutter.

Attachments

#25 · (Edited)
Mega Culpa... Gisteren bij mijn eerste Mag Release-wissel er een ondersteboven geplaatst. Gelukkig herinnerde ik me deze techniek en had ik een superdunne koperen ring die ik voor de klus had afgesneden. Het was niet perfect en ik heb een klein stukje van de bovenrand afgebroken, maar er is nog genoeg over om de stop vast te houden. Ik heb een kleine uitsparing uitgedremeld om het gat te verbeteren. Hoge temperatuur grillverf spuiten om de inkeping te bedekken.

Ik ga naar Amazon om een voelermaat te bestellen voor het geval het weer gebeurt.

#26 · (Edited)
Update #2 Ik vond een Dremel-gereedschap dat een mooi klein plankje in het magazijnontgrendelingsgat sneed, en vervolgens het met de Dremel bewerkte aluminium donkerder maakte met Casey's Aluminum Black touchup. Nu krijg ik een frame ($275) dat ik niet nodig heb. Maar ik vond er een complete P239 40 S&W Upper voor. Dus voor 275 + 290 dollar = 565 dollar (plus nog eens 60 dollar voor een SRT Kit) heb ik een nieuwe P239. Ik heb genoeg lopen, zodat het 357, 40 of 9mm kan zijn.

Update... Ik vond een nieuw compleet zwart 40S&W frame op GB, dus ik zal het verwisselen. Ik voel me niet prettig bij het magazijnontgrendelingsgat dat ik beschadigd heb. Misschien verander ik het in een linkerhandontgrendeling en verkoop ik het zo.

#33 ·
Sorry voor de vertraagde follow-up....

Ik heb het mes lang gesneden, maar het gesneden/versmalde gedeelte hoeft maar 1/4-3/8" te zijn. Uiteraard, als het lang is, moet men de grip aan het einde omhoog trekken, aangezien de .004" niet bijzonder stijf is.

Ik heb het op 1/4" breedte gesneden en het uiteinde/de punt afgerond om het inbrengen/de inschakeling te vergemakkelijken...

Ik herinner me niet of ik de borgplaat/de veerspanning aan het tegenovergestelde uiteinde had geïnstalleerd; hoewel dat ongewenste spanning op de borgpen zou zetten, wat tegen het proces werkt. Men zou natuurlijk een beetje moeten duwen, zodra het meetmes de ontgrendeling heeft bewerkstelligd, om de vergrendeling te laten bewegen...

-------------

*** Ik heb geen huidige foto-hosting optie, dus.... als iemand die dat wel heeft, een paar foto's via e-mail/PM/Gesprek zou ontvangen en ze zou toevoegen, zou dat gewaardeerd worden en de vraag van Stiker269 beantwoorden, bedankt.

----------

In antwoord op ThnkFrst/bericht #31 - Alles lijkt correct; wapensmid zegt dat het met enig gebruik afgerond moet worden. Ik had ook meteen alle bijbehorende onderdelen van SIG besteld, dus ik heb de optie om alles gewoon te vervangen...

#34 ·
Sorry voor de vertraagde follow-up....

Ik heb het mes lang gesneden, maar het gesneden/versmalde gedeelte hoeft maar 1/4-3/8" te zijn. Uiteraard, als het lang is, moet men de grip aan het einde vastpakken, want de .004" is niet bijzonder stijf.

Ik heb het op 1/4" breed gesneden en het uiteinde/de punt afgerond om het inbrengen/de inschakeling te vergemakkelijken...

Ik herinner me niet of ik de borgplaat/de veerspanning aan het tegenovergestelde uiteinde had geïnstalleerd; hoewel dat ongewenste spanning op de borgpen zou zetten, wat tegen het proces werkt. Men zou natuurlijk een beetje moeten duwen, zodra het meetmes de ontgrendeling heeft bewerkstelligd, om de vergrendeling te laten bewegen...

-------------

*** Ik heb ook geen huidige foto-hostingoptie, dus....als iemand die dat wel heeft, een paar foto's via e-mail/PM/Gesprek zou ontvangen en ze zou toevoegen, zou dat gewaardeerd worden en de vraag van Stiker269 beantwoorden, bedankt.

-----------

In antwoord op ThnkFrst/bericht #31 - Alles lijkt correct; wapensmid zegt dat het met enig gebruik moet afronden. Ik was ook meteen doorgegaan en had alle bijbehorende onderdelen van SIG besteld, dus ik heb de optie om gewoon alles te vervangen...
Ik heb ook geen "hostingsite", ik upload gewoon het .jpg-bestand als een "thumbnail"-bijlage met "Go Advanced", dus als mensen erop klikken, wordt het groter.

Attachments

#35 ·
Ik ben dit probleem ook tegengekomen omdat de knop tijdens de montage draaide.

Ik heb een 0,003 gauge gebruikt en deze uitgedund tot 1/4 inch, de instructies gevolgd en hij kwam er zonder problemen uit. Ik heb een iets ander ontwerp gebruikt, maar het werkte net zo goed. Ik heb de gauge smaller gemaakt tot het midden 1/4 inch was en elke smalle kant 1 inch lang was, de ontgrendeling zo ver mogelijk ingedrukt, toen de gauge een paar keer bewogen en de mag release knop naar de Shim geduwd en hij kwam eruit alsof de tool speciaal voor de klus was ontworpen.

Om oriëntatieproblemen met de knop te voorkomen, heb ik vervolgens de gauge gebruikt om de lip van de knop naar het midden van het frame te richten, de knop ingedrukt en toen ik de shim eruit trok, kwam de knop perfect tevoorschijn en was de oriëntatie verzekerd.

#36 ·
Ik ben dit probleem ook tegengekomen omdat de knop tijdens de montage draaide.

Ik gebruikte een 0,003 gauge en verdunde het tot 1/4 inch, volgde de instructies en het kwam er zonder problemen uit. Ik gebruikte een iets ander ontwerp, maar het werkte net zo goed. Ik versmalde de gauge tot het midden 1/4 inch was en elke smalle kant 1 inch lang was, drukte de ontgrendeling zo ver mogelijk in, wrikte toen de gauge een paar keer en duwde de mag release knop richting de Shim en hij kwam er meteen uit alsof het gereedschap speciaal voor de klus was ontworpen.

Om oriëntatieproblemen met de knop te voorkomen, gebruikte ik vervolgens de gauge om de lip van de knop naar het midden van het frame te richten, drukte de knop in en toen ik de shim eruit trok, kwam de knop perfect vrij en was de oriëntatie verzekerd.
Ik maakte dezelfde fout, maar had geen voelermaat bij de hand, maar gebruikte in plaats daarvan een modelmes. Deed het bij mijn tweede poging.