SIG Talk banner

I prefer a P365...

• ...with a Manual Safety

Votes: 61 70%
  • ...without a Manual Safety

Votes: 26 30%

P365 met of zonder handmatige veiligheid? (2024)

4.5K views 27 replies 25 participants last post by  254644  
#1 ·
Alleen peiling, voel je vrij om discussie toe te voegen, maar dit draadje is over het algemeen om de vraag te beantwoorden:

Verkiest u, voor degenen die een voorkeur uitspreken, voor de P365-familie (P365, X, XL, Macro, Fuse etc. etc.) een handmatige veiligheid of geen handmatige veiligheid?

Als u er meer dan één bezit, selecteer dan degene die u verkiest.

#2 ·
Alleen peiling, voel je vrij om discussie toe te voegen, maar dit draadje is er in het algemeen om de vraag te beantwoorden:

Verkiest u, voor degenen die een voorkeur uitspreken, voor de P365-familie (P365, X, XL, Macro, Fuse etc. etc.) een handmatige veiligheid of geen handmatige veiligheid?

Als u er meer dan één bezit, selecteer dan degene die u verkiest.
Ik heb een p365 met veiligheid gekocht.

#6 ·
Waar is de optie 'beide'?
Ik heb beide. En vind beide leuk. Geef niet echt de voorkeur aan de een boven de ander. Ik draag over het algemeen een 1911, dus veiligheidsmanipulatie is voor mij een gebruikelijke praktijk.
Er is geen optie 'beide'. Ik wilde zien of er een voorkeur was, vandaar slechts twee keuzes.

#15 ·
Deze poll loopt 6 maanden???
Ik vond dat 6 maanden een compromis was tussen een korte poll, waarbij mogelijk niet genoeg mensen kunnen stemmen, in tegenstelling tot een poll die niet sluit, waarbij de thread letterlijk jaren later kan worden geopend.

Daarom staat "2024" in de titel. Iemand kan dit in de toekomst opnieuw bekijken, als ze dat willen.

#13 ·
Ik bezit geen P365, maar als ik er een zou kopen, zou deze een handmatige veiligheid hebben. Mijn enige pistool zonder veiligheid is een Gen 3 G23 die bij het bed ligt. Ik zal geen pistool kopen om te dragen, tenzij het een handmatige veiligheid heeft.

Ik gebruik al ongeveer 20 jaar 1911's, dus het gebruik van een veiligheid is automatisch. Als ik mijn duim moet bewegen om een veiligheid te activeren of te deactiveren, kan de hendel er net zo goed zijn om bewogen te worden.

#14 ·
Ik hou van een handmatige veiligheid. Ik ben opgegroeid met 1911's, dus het is tweede natuur. Dat en ik draag hem in mijn zak. Zo dicht bij mijn spullen vind ik een ander niveau van veiligheid prettig. Maar alle gekheid op een stokje, je hanteert een pistool ongeveer 100x vaker dan je hem afvuurt als je een CCW-deelnemer bent. Dat is veel aantrekken, uittrekken, etc. waarbij je de mogelijkheid van een probleem introduceert. Ik heb het argument tegen de handmatige veiligheid nooit begrepen.

#26 ·
Alleen peiling, voel je vrij om discussie toe te voegen, maar dit draadje is over het algemeen om de vraag te beantwoorden:

Verkiezen degenen die een voorkeur uitspreken, voor de P365-familie (P365, X, XL, Macro, Fuse etc. etc.) een handmatige veiligheid of geen handmatige veiligheid?

Als je er meer dan één bezit, selecteer dan degene die je verkiest.
Ik kocht er een met een MS in 2020 en kreeg mijn LTC (Lic to Carry in Texas) In het leger was ik gewend om de M9 te dragen met een neerklapbare beenholster. Ik was nieuw in IWB civiel dragen. Oorspronkelijk zou ik de MS inschakelen tijdens het holsteren in mijn IWB Kydex holster. Zodra de P365 veilig in de holster zat, zou ik de MS uitschakelen. Dat is de enige keer dat ik de MS zou gebruiken bij het opnieuw holsteren. Ik hoefde er niet aan te denken om hem uit te schakelen tijdens het trekken. Ik heb uitgebreid getraind en dat plan werkte geweldig gedurende ongeveer 2 jaar. Toen verbeterde ik mijn grip en terugslagcontrole door het pistool hoger langs de achterste riem van de achterste tang vast te pakken met beide duimen hoog en naar voren. Ik begon af en toe problemen te krijgen met het per ongeluk inschakelen van de MS tijdens het vuren. Ik wilde mijn grip niet veranderen waar ik op had getraind en waar ik erg blij mee was. En aangezien de enige keer dat ik de MS gebruikte bij het opnieuw holsteren was, kocht ik een niet-MS Grip Module en verwijderde de MS. Ik kijk altijd naar mijn holster en holster heel langzaam in en zorg ervoor dat de vinger van de trekker af is en dat er geen shirt of iets anders in het pad van het pistool zit dat de holster binnengaat. Ik vertrouw op mijn volledig bedekte trekker in mijn kydex holster. Ik krijg de kriebels als ik andere jongens zo snel zie re-holsteren als ze uit de holster trekken en sommigen doen het zonder te kijken.

#27 ·

Verkiezen degenen die een voorkeur uitspreken, voor de P365-familie (P365, X, XL, Macro, Fuse etc. etc.) een handmatige veiligheid of geen handmatige veiligheid?

Als je er meer dan één bezit, selecteer dan degene die je voorkeur heeft.
Beide P365's van mij hebben geen veiligheid. Ik draag in een leren zakholster dat de trekker volledig bedekt, en ik heb de discipline om mijn vinger uit het schiethol te houden totdat ik op het doel ben gericht. Maar wat ik echt wil, is iets met de grootte en capaciteit van een P365, met de soepele DA/SA-trekker en decocker van de klassieke SIG's. Voor mij is dat een compromisloze balans tussen snelheid en veiligheid.

#28 ·

Als je er meer dan één bezit, selecteer dan degene die je verkiest.
De slagpin van de P365 staat 100% gespannen na het laden.

Denk daar eens over na.