Bedankt voor de review. Laten we nog een paar reviews bekijken en horen.
Gekopieerd van mijn vorige post op een ander vuurwapenforum op 20 oktober 2024...
"OK, onze eerste range-uitje met de nieuwe CC9 gisteren was ronduit spectaculair. Mijn vrouw en ik schoten 650 patronen in de onze zonder enige storingen, en dat zonder schoonmaken of smeren sinds aankoop/afhaling. Er waren drie (3) extra range-patrons die om de beurt de CC9 uitprobeerden en het vergeleken met hun Hellcats en "Blocks". Ze schoten nog eens 60 patronen met onze CC9 en ze gaven allebei aan dat ze onder de indruk waren genoeg om meer naar deze nieuwe HK USA-aanbieding te kijken. De munitie varieerde van 115gr oefen-/range-munitie tot Speer Gold Dot 124gr +P holle punten (geen stalen hulzen in mijn/onze pistolen als ik het kan helpen).
Ik kan zeggen dat er meer "snap" is bij het schieten van 115gr munitie, iets meer dan bij het schieten met mijn Walther PPS M2 en het was hetzelfde als de standaard SIG P365 die we op de range huurden. We gebruikten 200 patronen Winchester 115gr FMJ white box range munitie op stalen doelen op 7 en 10 yds in snel en langzaam schieten. Er werden geen problemen/problemen ervaren, maar zoals ik al zei, er zit een beetje "snap" in met de 115's.
Zelfs schieten met één hand en doelbewust een "slappe pols" gebruiken, veroorzaakte geen storingen. De "geheugenpads" van de CC9 en een goede grip verminderen elk schietongemak, dus wie maakt het echt iets uit...
De CC9 voelde geweldig aan bij het schieten van de 124gr spullen die we hadden van Federal, Winchester en Speer. 250 patronen mengsel van FMJ's en JHPs die allemaal zonder problemen cyclisch/afgevuurd werden, en op dit punt begonnen zowel 12- als 10-schots magazijnen mooi in te lopen tot het punt dat een MagLula niet meer nodig was voor volledig laden. Bij het schieten van de 124's was er merkbaar minder "snap" tot het punt dat mijn vrouw en ik allebei vinden dat de CC9 een aangenamere schutter is dan mijn PPS M2 en de gewone P365. De Hellcat-man op de range was het er ook mee eens dat 124gr munitie goed schoot en hetzelfde aanvoelde als zijn Hellcat (met licht en optic). Dezelfde 7 en 10yd afstand maar op papieren B-27 doelen met behoorlijke 3" groepen. De +P munitie had wat meer "push & pop" in de CC9 maar voelde beter aan dan het schieten van dezelfde zaden uit mijn PPS M2, dus ik kan een nieuwe CCW overwegen na meer range-shoots en bekendheid.
Natuurlijk was de 200 patronen 147gr munitie (FMJ & JHP) de beste uit onze CC9. Er waren niet alleen nog steeds geen problemen bij het schieten van de CC9 met deze munitie, het "voelde" ook het beste. We probeerden storingen op te wekken met schoten met één hand, meer "slappe pols" en zelfs off-axis/ongesteunde "gangsta' sideways" schoten. Geen storingen, en de lege hulzen werden allemaal in dezelfde boog uitgeworpen. Ik ben van plan om deze komende week nog meer 147gr en 124gr munitie te gebruiken nadat we een goede striping en reiniging van onze CC9 hebben gedaan.
We schoten de CC9 als 12+1 en 10+1 en de magazijnen hadden geen problemen om volledig te zitten met een enkele "tik" om ze te laden. Elk leeg magazijn werd schoon en met gusto uitgeworpen. De grote backstrap werkte prima voor mij, maar mijn vrouw blijft bij de medium. Geen van beiden had problemen met de ambi-magazinerelease bij het schieten met rechts of links, en de andere 3 range-schutters die er ook mee schoten, ook niet. Geen onbedoelde mag-drops zoals sommigen van ons vreesden, aangezien de ambi-magazinerelease zich op de optimale locatie bevindt. Ik moest mijn grip een kleine aanpassing geven om een magazijn met één hand te laten vallen. De "pinky extension" van het 12rd magazijn is precies goed voor onze handen, en het 10rd magazijn is zeer bruikbaar voor het bieden van een stevige grip tijdens het schieten en minder afdrukken voor verborgen dragen (mijn vrouw houdt van beide magazijnen voor haar handen). De vizieren zijn geweldig voor alles onder 10/15 yds, maar ik zou persoonlijk graag een "u-notch" willen voor alles wat verder gaat. Het voorste vizierbeeld is helder en de voorste stip is gemakkelijk op te pakken. De lume is helder en nuttig in situaties met weinig tot geen licht, en ik kijk uit naar meer schemer/nacht-dingen met de CC9. De linker- en rechterdiareleases zullen wat meer inlooptijd vergen, omdat ze nog een beetje stijf zijn (vooral de rechterkant), maar ze komen er wel. De dia vergrendelde achteraan na elk leeg magazijn, behalve één keer met een van de range-patrons, toen hij de diarelease per ongeluk bereden tijdens een mag-dump. De dia begint gemakkelijker te rekken naarmate de RSA ook meer inloopt, maar zal nog steeds een potentieel probleem zijn voor degenen met zwakke/gecompromitteerde polsen. De dia-kartelingen zijn goed, maar ze zijn plat/gelijk met geen "vleugels" om het opladen van de CC9 met zijn stevige terugslagveer te ondersteunen. Geen scherpe randen op de dia of het frame (behalve voor de voorste nok van de 1913 pic-rail), en de trekkerbeugel is zo ongeveer perfect (handschoenen of geen handschoenen) omdat ik enigszins "caveman" handen/vingers heb. De combinatie van de voorste vingergroeven, de trekkerbeugelsnijding, de achterste "beavertail" op de medium & large backstrap, de goede textuur op de grip en de 12rd mag "pinky ext" dragen allemaal bij aan een vergrendeld gevoel bij het hanteren en schieten van de CC9. We vinden het leuk, en de anderen ook.
De trekker... Ik zal zeggen dat de trekker van de CC9 beter is dan een standaard P365 en Hellcat, maar niet zo goed als mijn PPS M2. Ik merkte dat de trekker van de CC9 beter begon aan te voelen toen we onze range-tijd afsloten, dus er is een kans dat deze verbetert naarmate we hem blijven inbreken. Ik kan hem niet vergelijken met mijn VP9SK vanwege de aftermarket HKParts trekker & veer, dus ik zal hopelijk deze week een standaard VP9SK opsporen voor meer vergelijkingen. De trekkerbreuk en reset waren hoorbaar en voelbaar, met en zonder handschoenen. De trekkerbreuk van onze CC9 is ongeveer zo "scherp" als de Walther en beter dan de standaard P365. De trekkerreset "klik" is iets minder dan de PPS M2 en gelijk aan de SIG. Goede solide en voorspelbare muur en geen "rollen" of "papperige" breuk. Onze CC9 heeft een breuk van ongeveer 4 1/2 lbs, wat prima is voor ons als CCW. De trekkerveiligheid "dingus" is solide en dient zijn doel, aangezien we de trekker niet naar achteren konden bewegen zonder de hele trekker vierkant te trekken. De gebogen trekker veroorzaakte geen huidknijpen of ophoping van handschoenmateriaal. Er is geen zijwaartse trekker slop of overmatige beweging. Mooie kleine trekker, maar ik zou in de toekomst graag een potentiële platte willen proberen.
Mijn vrouw zegt dat ze het schieten met de CC9 leuk vond en dat de grootte en het gewicht, de terugslagimpuls en de ergo's/vorm prima aanvoelden voor haar.
Immers, dit wordt haar eerste HK-pistool en ze vindt het tot nu toe al erg leuk. Ik kan hetzelfde zeggen, en ik kan niet wachten om veel meer range-tijd door te brengen met onze CC9 voordat deze mogelijk in
mijn draairotatie wordt geplaatst (met een paar goede holsters). Als dit ding 500 tot 600 patronen gemengde munitie meer zonder problemen doorstaat, zal ik nog meer onder de indruk zijn en zonder twijfel mijn eigen kopen. Er werden geen licht-/laser- of optic-accessoires gebruikt, maar ik zou een goede rode/groene stip van Meprolight of Holosun in de toekomst niet uitsluiten als ik er een zou induiken om als EDC te gebruiken. Als CCW/BUG zou ik met de CC9-voorraad uit de zeer mooie etui met rits en de action figure-achtige doos kunnen gaan. Dit is een heel mooi pistool en een behoorlijk goede schutter. Voor het beoogde doel en publiek lijkt HK USA hier een winnaar te hebben in de CC9. Laat je niet misleiden door het moderne uiterlijk (of anderen) te denken dat dit ding niet voldoet aan de hoge kwaliteit en normen van HK. Zodra het volledige (& juiste) woord over dit ding naar buiten komt, veel succes met het vinden van een voor een tijdje. Ik vind dat de $550 die we voor onze CC9 hebben betaald, het zeker waard is, dus als je er een kunt scoren voor die prijs of minder, spring er dan op. HK USA heeft geweldig werk verricht met deze CC9, dus mijn hoed af voor hen. Ik kijk ernaar uit om te zien wat ze nog meer in petto hebben voor ons die-hard fans/schutters, evenals degenen die nieuw zijn bij HK-vuurwapens."
Sinds deze originele post hebben we een tweede CC9 gekocht zodat ik mijn eigen kan hebben en deze nieuwe HK-schutters hebben zich bewezen als uitstekende CCW-stukken. Ik heb bijna 1.200 patronen door de mijne geschoten en mijn vrouw zit bijna op 1.000 patronen met de hare, en geen enkele storing van welke aard dan ook. We gebruiken nog steeds ijzeren vizieren, maar ik heb mijn standaard zwarte vizier vervangen door een set nachtvizieren die prima werken met het voorste nachtvizier voor mij. Ik heb een Tenicor Velo5 IWB-holster voor de mijne (met ABDO Size C mag-pouch), en mevrouw zou haar CC9-specifieke DeSantis leren holster elke dag moeten ontvangen, aangezien ze er momenteel een gebruikt voor de P2000SK. Zo mooi als ambi-paddle-magazinereleases zijn, ik heb het niet gemist op deze CC9 vanwege de grootte/breedte. Ik heb een paar behoorlijke vergelijkingsfoto's van de CC9 en andere (huidige) kleine HK-pistolen (met ambi-peddels) ergens...