SIG Talk banner
41 - 57 of 57 Posts
Helemaal mee eens! En ik heb er nog geen een gevonden die dit goed doet. In het geval van de Vedder, tenzij mijn broek super wijd is, tekent het profiel van het pistool af. Ik wou dat ze extra kydex zouden toevoegen om er volledig glad uit te zien om het profiel van het pistool te verbergen. @New2SigSauer dat is misschien wel de meest gladde versie die ik heb gezien... fabrikant?

View attachment 635176 View attachment 635177
Bedankt, ik maak al mijn eigen holsters.
Omdat ik het voorrecht heb om dunne sportbroeken te dragen waar ik werk, moet het er absoluut uitzien als een minimalistische portemonnee.

De foto hieronder is mijn rig tijdens kouder weer.
Image

• Like
Reactions: Ed4032 and mrmax9
De reden voor deze post is tweeledig.

Ten eerste wil ik @nikk citeren, die schreef... "Elke harde hoekvorming die de contouren van het pistool onthult, moet worden vermeden. Ook werkt elke ingegoten retentie tegen het in de zak houden van de holster bij het trekken. Een zakholster mag geen retentie hebben."

@nikk... IMO, je hebt 100% gelijk over het eerste deel van je gedachte. Ik zou willen toevoegen dat een zakholster AAN BEIDE kanten glad moet zijn, zodat geen/alle lijnen van het vuurwapen zichtbaar zijn. De Kydex moet ook de onderkant van de grip raken om dit te vergemakkelijken. En... hoewel het COOL is om de omtrek van het vuurwapen te zien, is het gewoon niet praktisch, want "COOL" is niet, of zou niet de reden moeten zijn waarom we onze vrijheid uitoefenen, daarom denk ik dat de kant die tegen je been rust ook gladgestreken moet worden voor comfort.

Hoewel ik je mening nadrukkelijk respecteer, ben ik het niet eens met het tweede deel van je gedachte... "Ook werkt elke ingegoten retentie tegen het in de zak houden van de holster bij het trekken. Een zakholster mag geen retentie hebben." Ik heb mijn zakholsters op zo'n manier gemaakt dat wanneer ze zich buiten een zak bevinden en opzettelijk tegen de duimlip worden geduwd, het ding ~2' wegvliegt. Het is bijna alsof er een veer in zit.

Ten tweede, als iemand geĂŻnteresseerd is, neem dan contact op, want ik heb holsters gemaakt voor mensen op dit forum, en ook 17-schots X-macro grips afgesneden om 12-schots magazijnen en korte slede te accepteren.

Bekijk de foto's. Opmerkingen over hoe ik me kan verbeteren zijn welkom. Bedankt bij voorbaat.

De reden voor deze post is tweeledig.

Ten eerste wil ik @nikk citeren, die schreef... "Elke harde hoekvorming die de contour van het pistool onthult, moet worden vermeden. Ook werkt elke ingegoten retentie tegen het in de zak houden van de holster bij het trekken. Een zakholster mag geen retentie hebben."

@nikk... IMO, je hebt 100% gelijk over het eerste deel van je gedachte. Ik zou willen toevoegen dat een zakholster AAN BEIDE kanten glad moet zijn, zodat geen/alle lijnen van het vuurwapen afdrukken. De Kydex moet de onderkant van de grip raken om dit ook te vergemakkelijken. En... hoewel het COOL is om de omtrek van het vuurwapen te zien, is het gewoon niet praktisch, want "COOL" is niet, of zou niet de reden moeten zijn waarom we onze vrijheid uitoefenen, daarom geloof ik dat de kant die tegen je been rust, ook gladgestreken moet worden voor comfort.

Hoewel ik je mening nadrukkelijk respecteer, ben ik het niet eens met het tweede deel van je gedachte... "Ook werkt elke ingegoten retentie tegen het in de zak houden van de holster bij het trekken. Een zakholster mag geen retentie hebben." Ik heb mijn zakholsters op zo'n manier gemaakt dat wanneer ze zich buiten een zak bevinden en opzettelijk tegen de duimlip worden geduwd, het ding ~2' wegvliegt. Het is bijna alsof er een veer in zit.

Ten tweede, als iemand geĂŻnteresseerd is, neem dan contact op, want ik heb holsters gemaakt voor mensen op dit forum, evenals 17-schots X-macro grips afgesneden om 12-schots magazijnen en korte slede te accepteren.

Bekijk de foto's. Opmerkingen over hoe ik kan verbeteren zijn welkom. Bedankt op voorhand.

View attachment 635436
Ik ben GEEN expert op het gebied van zakholsters, noch op Kydex-holsters. Ik ben nergens expert in.
Ik respecteer je manier van denken hierover volledig en waardeer je holsterontwerp ten zeerste.
Sterker nog, ik zou onvoorwaardelijk zeggen dat jouw ontwerp het meest ideale is dat ik ben tegengekomen in Kydex-zakholsters.
Als ik een Kydex-zakholster zou kopen, zou die van jou mijn eerste keuze zijn. Serieus, niet neerbuigend.

Ik ben GEEN expert op het gebied van zakholsters, noch op Kydex-holsters. Ik ben nergens een expert in.
Ik respecteer uw mening hierover volledig en waardeer uw holsterontwerp ten zeerste.
Sterker nog, ik zou zonder voorbehoud zeggen dat uw ontwerp het meest ideale is dat ik ben tegengekomen in Kydex-zakholsters.
Als ik een Kydex-zakholster zou kopen, zou de uwe mijn eerste keus zijn. Serieus, niet betuttelend.
Neem mijn woorden alsjeblieft niet op als een aanval, want zo was het helemaal niet bedoeld. Ik denk niet dat u dat deed, maar zo ja... Ik wil er zeker van zijn dat u weet dat ik waardevolle input waardeer.
Uw gedachten zijn in feite de reden waarom ik probeer een betere muizenval te bouwen.

Bedankt voor de vriendelijke woorden.
:)

• Like
Reactions: nikk
Ik heb er verschillende geprobeerd en besloten tot de DeSantis Nemesis-zakholsters. Ze zijn gemaakt van een stevige stof en elke maat past op een verscheidenheid aan handvuurwapens. Hun J-Frame-model past bijvoorbeeld ook op sommige compacte pistolen (waarbij de holster de trekker en de trekkerbeugel bedekt). Ik gebruik ze al tientallen jaren; vooral voor het dragen in jaszakken en jassen in de late herfst/winter/vroege lente; broekzakken voor subcompacte/zakpistolen de rest van het jaar.

Discussion starter · #51 ·
Ik heb er verschillende geprobeerd en heb besloten voor de DeSantis Nemesis-zakholsters. Ze zijn gemaakt van een stijve stof en elke maat past op een verscheidenheid aan handvuurwapens. Hun J-Frame-model past bijvoorbeeld ook op sommige compacte pistolen (waarbij de holster de trekker en de trekkerbeugel bedekt). Ik gebruik ze al tientallen jaren; vooral voor het dragen in de zak voor jassen en jassen in de late herfst/winter/vroege lente; broekzakken voor subcompacte/zakpistolen de rest van het jaar.
Gisteren ging ik naar de Phoenix Gun Show en vond een verkoper die een op maat gemaakte holster maakte voor mijn P365, het kostte me $40,00 en was op mijn pistool gevormd. Ik ben dol op deze Crossroad Shows, er is voor elk wat wils.

Ik heb verschillende Desantis Nemesis en plakkerige holster mannelijk. Ik heb er een in een rugzaktas gestikt die een mooie veilige manier biedt om in de rugzak te hebben met een trekkerbeugelclip, zodat er geen willekeurige ontlading mogelijk is, hoe die ook wordt geraakt.

Vedder pocket locker. Ik heb de meeste stijlen geprobeerd, de pocket locker is veruit de beste voor mij…
Ik heb de pocket holsters geprobeerd en vond ze niet fijn. De enige holster die ik nu gebruik is een Vedder voor mijn S&W .40 2.0 Performance Center en ik vind hem erg fijn. Hij is met leer gevoerd en super comfortabel. Ik kan hem de hele dag dragen en bijna vergeten dat ik hem draag. Laatst liep ik een dokterspraktijk binnen, nog steeds met me mee! Ik moest me uitvoerig verontschuldigen en mijn edc in mijn kluis in de auto opbergen. Ik schaamde me enorm.

41 - 57 of 57 Posts