SIG Talk banner

Sig MPX K Suppressed Build

46K views 42 replies 11 participants last post by  datamarine  
#1 ·
Hallo allemaal,

Na vele maanden graven en lezen heb ik besloten om verder te gaan met een Sig MPX K build.

Het lijkt erop dat de algemene consensus is dat de MPX nauwkeurigheidsproblemen heeft wanneer hij wordt onderdrukt met de originele loop, vooral als je voor de Tri-Lug adapter route gaat.

Een oplossing die vaak wordt genoemd, is het aanschaffen van de ILWT 1/2-28 4.5 loop met ofwel de Tri-Lug geïntegreerd of een directe draad optie. Toch klagen mensen over grote groeperingen.

Omdat er veel threads zijn die dit breed bespreken en de meningen alle kanten op gaan, wilde ik dit thread ALLEEN openen om me te concentreren op de nauwkeurigheidsproblemen zelf en de oplossingen die jullie hebben gevonden om het op te lossen.

De build waar ik voor ga is een 4.5 loop met een verlengde handbescherming zodat 1/3 van de suppressor in de handbescherming zit en de andere 2/3 buiten. De suppressor van keuze wordt ofwel een Wolfman of een Obsidian 9. Dit wordt een zelfverdedigingswapen dat een shotgun zal vervangen. Ik ben van plan om af en toe wat staal te schieten op de schietbaan, maar niets te John Wick-achtig. Ik heb gelezen dat de Wolfman een grote jongen is en misschien niet in de handbescherming past, is er iemand die deze route is gegaan?

Waardeer alle feedback, bedankt.

De look waar ik naar streef is zoiets:
Image

Image

#2 ·
Image

Image

Image

Ik ben blij dat je dit draadje bent begonnen. Ik bezit een MPX K, geproduceerd in december 2021. Het pistool is dodelijk accuraat uit de doos. 1” groepen de hele dag door. Net als jij wilde ik het onderdrukken met een Wolfman. Ik installeerde een ILWT Trilug adapter en ging ermee naar de schietbaan. De nauwkeurigheid ging naar de verdommenis. Het pistool schoot een spreiding van 5-6” (zonder demper, alleen de adapter erop). Haalde de Trilug eraf en het ging terug naar 1” groepen. Heel raar. Ik kocht een “Rugged” Trilug en probeerde die. Zelfde verhaal, dit keer 4-5” spreiding. Haalde die Trilug eraf en het pistool schoot weer 1” groepen. Ik besloot dat mijn pistool gewoon niet van adapters houdt, van welke aard dan ook. Ik mailde Sig en ze zeiden dat ze er niets over konden zeggen, aangezien de trilugs niet door Sig Sauer werden gemaakt. Maar ze zeiden wel dat hoe meer spullen je aan de loop toevoegt, hoe meer de nauwkeurigheid eronder zal lijden. Uiteindelijk kocht ik een Sig Modx-9 en bad dat het zou werken. Ik ging ervan uit dat het zou werken, aangezien het een Sig-product was en direct op de loop werd geschroefd. Mijn aanname kwam uit. Ik schoot ermee laatst op de schietbaan en het schoot de hele dag 1” groepen op 25 yards. Pfoe! Dat was een dure gok die uitpakte. Ik kon er niet blijer mee zijn. Klinkt ook goed. Dus een optie die je zou kunnen proberen is om je Wolfman direct op de loop te schroeven als je überhaupt nauwkeurigheidsproblemen hebt. Sommige mensen hebben dat niet. Ik heb ook veel andere dingen gedaan, maar het is te veel om hier te schrijven. Als je vragen hebt over die dingen, stuur me dan een PM.

#4 ·
@TacoJoe Uitstekende uitleg! Dit is precies de informatie die we allemaal nodig hebben. Ik heb het idee overwogen om de demper direct te schroeven, aangezien veel mensen problemen lijken te melden met adapters die aan de loopzijde worden bevestigd. Ik weet niet zeker of er een goede Wolfman-geluiddemperadapter is die werkt met de vreemde schroefdraad die de OEM Sig-loop heeft.

Tot nu toe is de enige optie die ik heb gevonden om de Wolfman direct op de standaard 4,5-inch loop te schroeven:
Image

#5 ·
@TacoJoe Uitstekende uitleg! Dit is precies de informatie die we allemaal nodig hebben. Ik heb het idee overwogen om de demper direct te schroeven, omdat veel mensen problemen lijken te melden met adapters die aan de loopzijde worden bevestigd. Ik weet niet zeker of er een goede Wolfman-geluiddemperadapter is die werkt met de vreemde schroefdraad die de OEM Sig-loop heeft.

Tot nu toe is de enige optie die ik heb gevonden om de Wolfman direct op de standaard 4,5-inch loop te schroeven:
View attachment 440822
Ja, Dead Air verkoopt een Direct Thread-adapter voor de Wolfman met 13,5x1LH.

#6 · (Edited)
Er zijn veel mensen die de MPX met suppressor gebruiken. Het zou geweldig zijn als alle aftermarket accessoires perfect zouden werken op alles. Maar in het geval van de MPX is het een kieskeurig vuurwapen. Sommige dingen werken wel en andere niet. Tot nu toe heb ik gezien dat alle door Sig ontworpen 9mm suppressors werken op de MPX. De SRD9 en nu de Mod X-9 werken er allebei op. Wat fijn is om te zien, is dat een wapen dat geen trilug gebruikte, de Mod X-9 wel zal gebruiken.

Ik zou het geweldig vinden als de man op het MAC You Tube-kanaal een mod X-9 zou proberen op de “slechte” lopen. Hij heeft in zijn eentje veel slechte pers voor de MPX gecreëerd.

#14 ·
Er zijn veel mensen die de MPX onderdrukt gebruiken. Het zou geweldig zijn als alle aftermarket accessoires perfect zouden werken op alles. Maar in het geval van de MPX is het een kieskeurig vuurwapen. Sommige dingen werken en sommige niet. Tot nu toe heb ik gezien dat alle door Sig ontworpen 9 mm-dempers op de MPX werken. De SRD9 en nu de Mod X-9 draaien er allebei op. Wat leuk is om te zien, is dat een pistool dat geen trilug gebruikte, de Mod X-9 zal gebruiken.

Ik zou het geweldig vinden als de man op het MAC You Tube-kanaal een mod X-9 zou proberen op de "slechte" lopen. Hij heeft in zijn eentje veel slechte pers voor de MPX gecreëerd.
De MPX heeft ook zonder de video's van MAC veel "slechte pers" gegenereerd. Er zijn genoeg van ons die geen acceptabele nauwkeurigheid hebben kunnen bereiken met dempers, zelfs niet met direct thread dempers.

Ik bezit een CGS 9 mm-demper die uitzonderlijk goed werkt op elk vuurwapen dat ik heb gebruikt, behalve op mijn MPX. Zelfs direct thread, op de fabrieksloop, is de nauwkeurigheid verschrikkelijk. "Sorry, maar koop een van onze dempers" is een waardeloze oplossing, die veel eigenaren op de MPX heeft verzuurd. Mijzelf incluis.

#8 ·
@TacoJoe Dat is jammer, ik hou echt van het uiterlijk van de Wolfman. Ik wou dat ik mezelf kon overhalen om de Sig-dempers leuk te vinden, maar ik ben echt niet gecharmeerd van dat rare patroon aan de buitenkant. Mijn andere optie zou de Obsidian 9 zijn, maar ik heb geen vergelijking gezien tussen die en de Wolfman. Er moeten hier wel een paar mensen zijn die er ervaring mee hebben

#9 ·
@TacoJoe Dat is jammer, ik hou echt van het uiterlijk van de Wolfman. Ik wou dat ik mezelf kon overhalen om de Sig-dempers leuk te vinden, maar ik ben echt niet gecharmeerd van dat rare patroon aan de buitenkant. Mijn andere optie zou de Obsidian 9 zijn, maar ik heb geen vergelijking gezien tussen die en de Wolfman. Er moeten hier wel een paar mensen zijn die er ervaring mee hebben
@PRPRO Ik heb met een obsidian 9 geschoten, ik hield echt van de diepe toon die hij had. Hij is gebouwd als een tank. Ik denk dat hij onder de MPX-handbeschermer past. Hoe dan ook, ModX-9 of Obsidian 9, je gaat het grootste deel ervan bedekken met een handbeschermer van 8 inch. Je ziet er toch maar ongeveer 3 inch van. Als ik een Wolfman zou kopen, wat ik misschien nog wel doe, zou ik de directe schroefdraad gebruiken en niet de verlengde handbeschermer gebruiken. Het ziet er B.A. uit in de K-configuratie op je MPX.

#11 ·
Ja, die trilug-rapporten ook gezien. De direct thread Wolfman-bevestiging van mijn MPX-K werkt goed, alleen met de nauwkeurigheidsproblemen van de operator/mij. Hier is de korte versie van Wolfman gemonteerd onder Lancer's 8" handguard en PA's Cyclops MicroPrism vizier. Dit prisma-vizier werkt geweldig met mijn oude astigmatische ogen - Geen starburst!!

#31 ·
@kansascity45 Ik ben blij om een handbeschermer te zien die op de Wolfman past. Wordt uw handbeschermer te heet bij veelvuldig schieten?

Naar welke andere handbeschermer keek u voordat u de trekker overhaalde voor die ene?
Ja, heb ook de Midwest Industries' alloy 8" MPX handbeschermer. MI's iets strakkere pasvorm voor Wolfman, maar werkt nog steeds. Ik geef de voorkeur aan het gevoel van koolstofvezel en heb Lancer op verschillende AR's gebruikt. De 10" 5.56 SBR met 12" Lancer over SOCOM556-RC kon behoorlijk snel opwarmen, maar MPX 9mm is geen probleem.

Hier is MPX met de Midwest-handgreep, Lancer's pasvorm met Wolfman en de 10" SIG 516 met Surefire's demper.
Image

Image

Image

Proost

#17 ·
Hoe zit het met de ILWT-loop die wordt geleverd met de Tri-Lug erin geïntegreerd? Het is een vaste Tri-Lug, dus het is één bewegend onderdeel minder, ervaringen daarmee?

Dit zijn degenen waar ik het over heb:
View attachment 440943
View attachment 440944
Ik heb gehoord dat het goede lopen zijn. Maar ik heb ook van iemand gehoord dat hun beste groep 2” was. We moeten iemand zover krijgen om hier te reageren die er daadwerkelijk een bezit en kijken of dat hun probleem met onderdrukte nauwkeurigheid heeft opgelost. Hopelijk komt er iemand langs.

#23 · (Edited)
Ik zou me niet te veel vastpinnen op de ene koppelwaarde versus de andere. Er komt veel wiskunde kijken bij het bepalen van de specifieke koppelwaarde van een bout. De ingenieurs hebben deze waarden tijdens het ontwerp en herontwerp, dus stellen ze de waarden in en die komen in de handleiding voor dat pistool.

• Trekbreuk van de boutbody. (boutschacht en kop)
• Afschuifbreuk van de boutdraden. (sterkte van de boutdraad)
• Afschuifbreuk van de interne schroefdraad. (sterkte van de moerdraad)
Afhankelijk van het moersysteem en het materiaal zal de koppelwaarde sterk veranderen. Een stalen moer kan een veel hogere waarde aan dan aluminium. Er zijn ook verschillende staalsoorten en wat elk kan verdragen.

Ik heb eerlijk gezegd de handleiding en het pistool dat 60 inch lbs zegt niet gezien. Ik zou graag willen weten welke variant die waarde gebruikt. Ik vraag me af welke 62(letter) configuratie het is?

Mijn MPX, een gen 2 62B serienummer, is 40 inch lbs. deze heeft de 2 aparte moerinzetstukken.
De Gen 3 bovenkant die ik heb gebouwd is 20-25 inch lbs. Dit gebruikt de stang en de bevestigde moerinzetstukken. Het schroefdraadeinde ziet er kleiner uit, vandaar de lagere koppelwaarde.

De loop bepaalt niet de koppelwaarde die nodig is om hem in zijn frame vast te grijpen.

De belangrijkste zaak is om er nooit een te veel aan te draaien ten opzichte van een ander, houd je aan de handleiding en wat er staat.

#24 ·
Ik zou me niet te veel vastbijten in de ene koppelwaarde versus de andere. Er komt veel wiskunde kijken bij het bepalen van de specifieke koppelwaarde van een bout. De ingenieurs hebben deze waarden tijdens het ontwerp en herontwerp, dus stellen ze de waarden in en komt het in de handleiding voor dat pistool.

• Trekbreuk van de boutbody. (boutschacht en kop)
• Afschuifbreuk van de boutdraden. (sterkte boutdraad)
• Afschuifbreuk van de interne schroefdraad. (moer draadsterkte)
Afhankelijk van het moersysteem en het materiaal zal de koppelwaarde sterk veranderen. Een stalen moer kan een veel hogere waarde aan dan aluminium. Er zijn ook verschillende staalsoorten en wat elk kan verdragen.

Ik heb de handleiding en het pistool met 60 inch lbs eerlijk gezegd nog niet gezien. Ik zou graag willen weten welke variant die waarde gebruikt. Ik vraag me af welke 62(letter) configuratie het is?

Mijn MPX, met serienummer gen 2 62B, is 40 inch lbs. deze heeft de 2 afzonderlijke moerinzetstukken.
De Gen 3 bovenkant die ik heb gebouwd is 20-25 inch lbs. Dit gebruikt de staaf en de bevestigde moerinzetstukken. Het schroefdraadeinde ziet er kleiner uit, vandaar de lagere koppelwaarde.

De loop bepaalt niet de koppelwaarde die nodig is om hem in zijn frame vast te grijpen.

De belangrijkste zaak is om er nooit een te veel aan te draaien ten opzichte van een andere, houd je aan de handleiding en wat er staat.
Al deze drie koppelwaarden zijn afkomstig uit de MPX-gebruikershandleiding. De handleiding maakt geen onderscheid tussen Gen 1, 2 of 3. Ik weet wat koppel is, ik was 40 jaar lang monteur. Maar er is verwarring in deze handleidingen, dus heb ik contact opgenomen met de fabrikant.

#25 ·
Ik heb momenteel een Gemtech Lunar 9 op een direct thread mount op mijn MPX-K. Geen problemen met de nauwkeurigheid.

Ik krijg volgende week een YHM R9 en ben van plan om deze direct op mijn MPX-K te monteren, ter vervanging van de Lunar 9. YHM heeft een QD mini flash hider met LH-draad en een QD-adapter, maar ik ga het risico niet nemen om dat allemaal te kopen en een slechte nauwkeurigheid te krijgen.

#26 ·
Ik heb momenteel een Gemtech Lunar 9 op een direct thread mount op mijn MPX-K. Geen problemen met de nauwkeurigheid.

Ik krijg volgende week een YHM R9 en ben van plan om direct thread mount te gebruiken op mijn MPX-K, ter vervanging van de Lunar 9. YHM heeft een QD mini flash hider in LH thread en een QD adapter, maar ik ga het niet riskeren om dat allemaal te kopen en **** nauwkeurigheid te krijgen.
Gefeliciteerd met de nieuwe suppressor! Laat ons weten hoe het gaat. Ik ben gewoon benieuwd hoe strak je je loopbouten aandraait?

#33 ·
Ja, deze Lancers zijn mooi. Zelfs als de handbescherming van de 5.56 SBR's ECHT heet wordt, heeft dit geen effect op het koolstofvezelmateriaal. De Midwest alloy handgreep is ook een goede prijs-kwaliteitverhouding. Hier is onze MI over Wolfman.

#35 ·
Een week of zo geleden kon ik met de Obsidian 9 van een vriend mijn MPX-K afschieten. Ik gebruikte een ILWT Navy 3-Lug adapter. De Obsidian 9 had een 1/2-28 zuiger en een vaste loop spacer. Ik schroefde hem op het 1/2-28 gedeelte van de 3-lug adapter. Ik zal dit zeggen, hij schoot beter dan mijn TiRant, nog steeds niet geweldig, maar beter. Een andere montage kan betere resultaten opleveren in mijn specifieke situatie. Ik kocht de volgende dag mijn eigen Obsidian 9, dus ik zal nog een paar dingen proberen als de overdracht is voltooid. Ik wilde echt een Wolfman krijgen, maar ik ben niet zo gek op een pistooldemper die niet door de gebruiker kan worden onderhouden.

Ik heb ook naar de Sig MODX 9 gekeken. Ik ben er niet dol op. Ik ben ook niet dol op de manier van modulariteit. Zou het een probleem kunnen worden met zoveel schroefdraadsegmenten onder een handbeschermer? Meer kans dat het losraakt tijdens het aandraaien en al die LH-RH draadproblemen.

#37 ·
Een week of zo geleden kon ik met de Obsidian 9 van een vriend mijn MPX-K schieten. Ik gebruikte een ILWT Navy 3-Lug adapter. De Obsidian 9 had een 1/2-28 zuiger en een vaste loop spacer. Ik schroefde hem op het 1/2-28 deel van de 3-lug adapter. Ik zal dit zeggen, hij schoot beter dan mijn TiRant, nog steeds niet geweldig, maar beter. Een andere montage kan betere resultaten opleveren in mijn specifieke situatie. Ik kocht de volgende dag mijn eigen Obsidian 9, dus ik zal nog een paar dingen proberen als de overdracht is voltooid. Ik wilde echt een Wolfman kopen, maar ik ben niet zo gek op een pistooldemper die niet door de gebruiker kan worden onderhouden.

Ik heb ook naar de Sig MODX 9 gekeken. Ik ben er geen fan van. Ik ben ook geen fan van de manier waarop hij modulair is. Zou het een probleem kunnen worden met zoveel schroefdraadsegmenten die onder een handbeschermer zijn weggestopt? Meer kans dat hij losraakt tijdens het aandraaien en al die LH-RH draadproblemen.
Ik ben ook geen grote fan van de ModX-9 looks, maar ik heb hem gekocht in de hoop dat ik geen nauwkeurigheidsproblemen zou hebben, aangezien het een Sig demper is op een Sig pistool. Het was een gok die voor mij uitpakte. Denk eraan dat ik al nauwkeurigheidsproblemen had met alleen trilugs geïnstalleerd. Dus ik wilde een direct geschroefde demper om de Trilug te elimineren en aangezien ik een verlengde handbeschermer zou kopen, zou deze toch het grootste deel van de Death Star bedekken😂 Om eerlijk te zijn, ik begin het uiterlijk wel leuk te vinden. Mijn favoriete look is nog steeds de Wolfman en ik zal die misschien proberen als mijn creditcard is afgekoeld.

#39 ·
Ik gebruik de 4,5” Sig loop met de SilencerCo ASR mount. Platform werkt goed met Hybrid, maar als ik overstap naar de Omega 9k heb ik problemen met de cycling. Ik heb een paar verschillende veren gekocht om de snelheid aan te passen. Heeft iemand problemen met een kortere loop en een korte demper?

Nauwkeurigheid is nooit een probleem geweest. Tack driver op 25 yards.

#42 ·
Ik heb gelezen dat de MPX kieskeurig kan zijn met munitie. Ik kan niet zien hoe dit veel verschil zou maken tussen ongedempt en gedempt, zolang je een verstelbare plug hebt, maar misschien. Heeft iemand suggesties over welke redelijk geprijsde munitie het beste werkt?
Ik gebruik American Eagle 147 grain en Blazer 147 grain in mijn MPX met Sig ModX9 en het werkt perfect. Ik heb geen problemen gehad met het voeden van mijn MPX. Ik hoop dat dit helpt.