Jestem emerytowanym inżynierem elektrykiem, więc dam ci odpowiedź inżyniera elektryka. Myślę, że to naprawdę dobre pytanie.
Celownik refleksyjny mini red dot (MRDS) to skolimowana (równoległa) wiązka światła skupiona na nieskończoności, widoczna przez obiektyw o mocy 1 (1X). Widzisz kropkę nałożoną na obraz celownika, który zawiera kropkę. Widzenie kropki nie zależy od dyspersji (rozszerzania), ponieważ jest ona rzutowana na soczewkę i skolimowana przez nią, tuż przed twoimi oczami. Innymi słowy, kropka jest zawsze tam. Nałóż kropkę na cel, naciśnij spust do tyłu, Bum. Kula ląduje tam, gdzie wskazywała kropka. Za każdym razem.
Laser optyczny to również skolimowana (równoległa) wiązka światła skupiona na nieskończoności, ale różnica polega na tym, że nie jest widoczna przez soczewkę. Ta wiązka musi spoczywać na celu, aby była widoczna dla użytkownika. Laser ma zwykle przesunięcie, ponieważ laser jest zwykle montowany pod pistoletem. Oznacza to, że wiązka i lufa zwykle nie są równoległe, więc przetną się w pewnym momencie, w zasięgu, a następnie skrzyżują. Musisz więc zdecydować, na jakim dystansie chcesz, aby twoja wiązka spotkała się z osią lufy. Oczywiście możesz ustawić laser i oś otworu tak, aby były równoległe i żyć z błędem, który nie jest duży, ale niezerowy.
Laser będzie miał również wyższą dyspersję, ponieważ znajduje się w wolnej przestrzeni, a nie jest skupiany przez soczewkę. Energia dostarczana przez małe lasery zasilane bateriami może być również wpływana przez warunki atmosferyczne (np. dym lub mgła). To sprawia, że strzały na większe odległości (25 jardów+?) są być może bardziej wymagające, ponieważ kropka może po prostu zniknąć.