SIG Talk banner

Pytanie dla nooba - dlaczego Red Dot zamiast Lasera

6.8K views 30 replies 23 participants last post by  rolin808  
#1 ·
Wiem, że to pytanie dla początkujących, ale wracam do strzelania po wielu latach przerwy. Dlaczego ludzie wybierają celowniki kolimatorowe zamiast np. celownika laserowego? Wydaje się, że profil pistoletu jest niższy, gdy laser jest zamontowany przed osłoną spustu, co byłoby lepsze do noszenia ukrytego. Właśnie kupiłem Olight Baldr mini do mojego wkrótce nabytego Sig P320. Pomyślałem, że połączenie światła i lasera będzie fajnym dodatkiem. Również łatwo zdejmowane. Myśli?

#3 · (Edited)
Jestem emerytowanym inżynierem elektrykiem, więc dam ci odpowiedź inżyniera elektryka. Myślę, że to naprawdę dobre pytanie.

Celownik refleksyjny mini red dot (MRDS) to skolimowana (równoległa) wiązka światła skupiona na nieskończoności, widoczna przez obiektyw o mocy 1 (1X). Widzisz kropkę nałożoną na obraz celownika, który zawiera kropkę. Widzenie kropki nie zależy od dyspersji (rozszerzania), ponieważ jest ona rzutowana na soczewkę i skolimowana przez nią, tuż przed twoimi oczami. Innymi słowy, kropka jest zawsze tam. Nałóż kropkę na cel, naciśnij spust do tyłu, Bum. Kula ląduje tam, gdzie wskazywała kropka. Za każdym razem.

Laser optyczny to również skolimowana (równoległa) wiązka światła skupiona na nieskończoności, ale różnica polega na tym, że nie jest widoczna przez soczewkę. Ta wiązka musi spoczywać na celu, aby była widoczna dla użytkownika. Laser ma zwykle przesunięcie, ponieważ laser jest zwykle montowany pod pistoletem. Oznacza to, że wiązka i lufa zwykle nie są równoległe, więc przetną się w pewnym momencie, w zasięgu, a następnie skrzyżują. Musisz więc zdecydować, na jakim dystansie chcesz, aby twoja wiązka spotkała się z osią lufy. Oczywiście możesz ustawić laser i oś otworu tak, aby były równoległe i żyć z błędem, który nie jest duży, ale niezerowy.