De P226 Navy pistolen behoren tot mijn favorieten. Ik heb de volgende modellen gezien:
Geen Rail German frame NSW-prefix
Geen Rail German frame U-prefix (de minst voorkomende die ik heb gezien)
Sig Rail Sigarms rollmark German frame U-prefix
Sig Rail Sig Sauer rollmark German frame U-prefix
Sig Rail Sig Sauer rollmark US frame UU-prefix.
MK-25 German frame (vroege modellen)
MK-25 US made frame
Dit is exclusief RX-modellen, TB-modellen of Desert Tan-modellen.
Je ziet ook variaties in lopen, bedieningselementen, etc. De allerlaatste Navy modellen hadden nachtvizieren, ik heb vernikkelde vergrendelingsblokken gezien op de late modellen, ik heb er een paar gezien met geblauwde bedieningselementen en een paar met gefosfateerde, vroege Navy pistolen hadden geblauwde lopen, etc.
De drie die ik heb, vertegenwoordigen de modellen die in deze decennia oude post stonden die ik heb opgegraven.
P226 Navy model - AR15.COM
Er zijn drie versies van het Navy SEAL pistool. De verschillen zijn in sommige opzichten subtiel.
1) NSW geserialiseerde P226 was een pistool dat we uitbrachten dat identiek was aan degene die we bouwden voor de SEALs, behalve de "NSW" serienummer prefix. Het daadwerkelijke pistool dat ze krijgen heeft een U serienummer prefix. De NSW pistolen waren ook onderdeel van een fondsenwervingsactie van SIGARMS om geld in te zamelen voor de Special Operations Warrior Foundation. We konden $100.000 plus nog eens $25.000 ophalen van de veiling van serienummer NSW0001. We schatten dat SIGforum leden 10% van de gekochte pistolen vertegenwoordigden. Dit pistool werd geleverd met een Certificaat van Echtheid waarop de NSW serienummer prefix al op de kaart was afgedrukt. We hebben extra's afgedrukt.
2) Non rail P226 Navy met serienummer prefix van U is het daadwerkelijke, eerlijke pistool dat we al meerdere jaren aan de US Navy SEALs leveren. Er is geen certificaat ontworpen om bij dit pistool te horen.
3) Railed P226 Navy met serienummer prefix van U is de nieuwere versie van het SEAL pistool. Heel weinig mensen weten dit omdat we het niet echt hebben aangekondigd, maar de Navy bestelde ongeveer 1.000 P226 pistolen met de rail om oudere pistolen in hun wapenarsenaal te vervangen. Ik geloof dat ze alleen nog maar railed P226 pistolen bestellen van die eerste bestelling tot heden. Er is geen certificaat ontworpen voor dit pistool.
Het originele certificaat is in sommige pistooldozen geplaatst die U serienummers hebben. Dit was een fout - en een duidelijke, zou ik denken - maar een die is gemaakt. Een certificaat hebben dat "NSW" op de serienummer regel leest wanneer je pistool een "U" prefix heeft, is, nou ja, zinloos. Het enige dat dat certificaat zou authenticeren, is het feit dat iemand het in de doos heeft geplaatst. Ik heb ze gevraagd om te stoppen met het plaatsen van het verkeerde materiaal in die dozen, wat ze hebben gedaan. Alleen de speciale serie NSW geserialiseerde pistolen zou een certificaat moeten hebben.
Hopelijk maakt dit de verwarring duidelijk. En maak je geen zorgen, ik ben gewend om mijn naam verkeerd gespeld te zien. - ERHARDT"
Dank aan Erhardt SiGARMS Director of Marketing gepost op SigForum"
Ik heb ook de MK25 om de drie Navy pistolen compleet te maken.